tirsdag 23. juni 2009

Deilig ferie!

Vi har allerede vært hjemme i 2 uker så bildene kommer lovelig sent og i disse dager kunne de jo like gjerne være tatt i Norge! Men dette er altså fra glade dager på Mallorca, Alcudia. Det var en fryd å se hvor ekstatisk Millemor var når hun fikk leke i vann, være seg på stranden eller i basssenget. Her kommer resultatet av flere sesonger på svømmekurs! Jeg vil anbefale alle som har barn under skolealder å snike til seg en liten ferie til utlandet før skoleferien begynner. For det første er det drastisk billigere, temperaturen er overkommelig og det er akkurat passe med mennesker. Vi kommer tilbake til neste år!

Anonym sa...

heihei.. koelig blogg du har:)

Jeg kom til å sei innpå den i den anlednigen at vi selv skal til alcudia på august. vi skal ligge på samme leilighet kompleks som dere faktisk:) hvordan var det der egentli? står liksom så lite å lite bilder fra akkurat de leilighetene:( gleder meg.. Vi skal på første familietur. Har en liten gutt på 14mnd selv:) Vært litt moro å visst litt på forhånd:)-Randi-

Nigella sa...

Hei og takk for hyggelig hilsen! Det er et veldig fint hotellanlegg. Vi bodde på Las Palmeras som ligger 500 m borte fra resten av komplekset. Der var det stille og rolig, og vi hadde veranda med nydelig utsikt rett ned på strand og sjø! Koselig strandpromenade og kommunal lekeplass i et skyggefull park. Ved resten av hotellene (Nuevas Palmeras, Princessa og Victoria) ligger flere barnebasseng og lekeland/plass. Supert når man reiser med barn. Anbefaler dere noen turer til gamlebyen i Alcudia når dere skal spise middag om småen sovner i vognen. Der er det idyllisk og bedre utvalg i gode restauranter enn på strandpromenaden (hvor det står på svensk i menyen..) Vi gikk, og det var litt langt i varmen. Det går busser fra hovedveien et par kvartaler unna hotellet hvert 15. minutt. Ta med godt fottøy! Det er mye stein å gå på og jeg har fremdeles vondt i høyre fot etter å bare ha gått i flipp flopper og ballerinasko... God tur!!

Smilla sa...

Dette så veldig deilig ut!

Anonym sa...

ah.. hørtes veldig deilig ut:)

var litt redd for at leilighetene ikk eva noe særlig,siden de ligger litt utom,å står lite om dem liksom. vil at alt skal være perfekt,i allefall siden min samboer aldri har vært i utlandet før. hehe:)
tusen takk for tips i allefall.. greit å vite litt før man drar å,siden vi bare skal være en uke,går tiden veldig fort..
-Randi-

Nigella sa...

Leilighetene er romslige og fine med det du trenger. Minimarket (dagligvarer) ved Nuevas Palmeras der du får kjøpt alt fra bleier og kaviar til badeleker og bøker:-) Dessuten så jeg er Spar butikk ikke så langt fra Las Palmeras. Her er noen restaurant tips jeg fikk fra resepsjonen: Gamlebyen: Sa Placa (der var vi - nydelig mat, norske priser), Sa Taverna, Satiriycon, C'an Costa. To nede ved Havnen/Marinaen: Bodegas de' Sport og C'an Punetas.

Anonym sa...

tusen takk for tipsene.. må prøve ut noen av de restaurantene tror jeg:)
gleder meg sinnsykt,så skal ikke se bort i fra at jeg legger igjenn en hilsen etter turen også:)
-Randi-

Hei Randi!
Vil gjerne høre om turen så velkommen tilbake til bloggen min!

Anonym sa...

hei hei:) Da har vi vært i Alcudia... kjempefornøyd:) vi hadde frokost inkludert.. sinsykt god mat altså. Hadde dere det?
Tror nok turen går til Alcudia igjenn senere,kanskje en annen plass for å prøve noe nytt da. Kjempe fornøyd med leiligheta også.kosli:)
Hilsen Randi:)

Nigella sa...

Vi hadde ikke mat inkludert men vi koste oss med frokostbuffèet den dagen vi reiste hjem - veldig bra! Vi kommer til å reise tilbake neste år - er så fornøyde der at vi ikke tar sjansen på noe annet :-) Velger nok å bo på Princessa istedenfor så vi er rett ved alle fasilitetene! Men nå skal vi nyte av deilig høst først!