søndag 30. mars 2008

Miljø: bort med plastposen - tilbake med handlenettet!

I disse grønne tider vil jeg komme med en oppfordring til alle mine medsøstre: Ha alltid et handlenett i vesken så du slipper å ta med nok en plastpose fra butikken. Vi bruker over 1 milliard plastposer i året bare i Norge!
Min venninne Oprah hadde i høst et "grønt" show og delte ut dette greie nettet til gjestene (den kan selvfølgelig kjøpes på nettsidene hennes også). Det finnes mange kule nett å få tak i, sy et selv eller send meg en melding så skal jeg lage et til deg!

3 kommentarer:

Smilla sa...

Men; hva tømmer du da ditt søppel i?

Joda; jeg skal kjøpe meg et tøynett som jeg kan bruke av og til, men noen søppelposer må jeg jo fortsatt ha!

Nigella sa...

I know - tenkte akkurat det samme. Jeg lover å undersøke - fortsettelse følger!

Nigella sa...

Og her kommer svaret: Det enkleste er å kjøpe en rull med plastposer i butikken. Disse er langt tynnere (mindre plastforbruk) og har ingen trykk (ingen bruk av fargestoffer, enklere og mindre energikrevende produksjon). Dessuten er slike poser billigere.
Se http://www.gronnhverdag.no/artikkel.php?id=3547 for flere tips om faktainformasjon.
Happy Shopping!