mandag 12. oktober 2009

Det virker!

Første Grete Roedekurs er snart ferdig. Syv uker etter start og SYV kilo lettere - det virker! Det har vært noe forsaking på veien men slettes ikke mye. Og det har helt klart vært en bevisstgjøring på hvor forferdelig mye misbruk av mat det har vært i mitt liv de siste årene. Mye av suksessen ligger i planlegging. Det nytter ikke å bare ta det som det kommer. Det må smøres og pakkes, tas ut av fryser, måles og veies. Alltid passe på å ha en snack i vesken i tilfelle det tar for lang tid til neste måltid. For meg er ikke løsningen å løpe innom baker'n å kjøpe en scones eller muffins lenger. Men det er helt ok, for jeg føler meg så mye bedre nå enn for syv uker siden! La oss håpe det bare går èn vei - nedover!

3 kommentarer:

Smilla sa...

Grattis! Dette er jo veldig bra resultat på 7 uker! Selvdisiplinen lenge leve :)

Lekkermunn sa...

Det var jenta si det ;-)

Nigella sa...

Hei Lekkermunn! Takk for det - føler meg veldig flink! Det fine er at det er rom for deilige smaker, dog ikke i ubegrensede mengder :-) Så deg i Mat og Vin - det er jenta si det også tenker jeg!